Translate

неделя, април 08, 2012

Едно гърне боб за разтуха



Това долу на снимката е една провокация. През живота си не съм допускала, че един прост боб, направен в гювеча, може да стане толкова вкусен. Пък да не говорим колко е лесно за изпълнение. По инструкции на Кайти, виновницата за бобеното ми изпълнение, кипнах първоначално боба в една вода, след което го прехвърлих в гювеча, като добавих обичайните неща - лук, морков, домати, резенка целина, сол, подправки и една суха чушка, спомен от отминалата зима. Финално отгоре излях малко олио, вода също долях наполовина на гювеча и това беше. Затворих го във фурната за няколко часа, като в началото бях включила на макс, после намалих и забравих за гърненцето.
Докато боба си къкреше и разнасяше аромата си из цялата къща, мен ме обзе някаква муза и започнах ей-тези медени курабийки. Помощниците ми изпаднаха във възторг от възможността хубаво да понаплескат себе си и всичко, до което се допрат с брашно и мазни ръце, но късно беше да се откажа. 
След края на всичко, резултата беше четири тави тук-там прегорели мечета, гъбки, сърца и елхички (избор на чираците), една много мръсна кухня, пълна мивка с тестени неща за измиване и отчайващо лепнещ под. Тия двамата повече няма да ги пускам да припарят до тесто и брашно! А музата я заплаших с юмрук, да не ми се показва поне един месец пред очите!


13 коментара:

  1. Е, това е! Българска майка юнашка! И за армия да готвиш, пак ще се справиш.
    Много ми се иска да ти дам някаква препоръка, но нищо не разбирам от готвене. А и какво да добавиш към съвършенството? Невъзможно e :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не искам препоръки, искам някой да дойде да измие чиниите! :))))Обаче ти си такъв ласкател, че освен да ти метна една чинийка с курабийки, друго просто не мога да направя! Поздрави!

      Изтриване
  2. Супер! Особено щом бобът сам се готви във фурната, може да се отдадеш изцяло на курабиени приключения с леко лепкав финал;)))

    Обаче тази седмица няма да може да се отстъпи от кухненските позиции, поне още по веднъж курабии и козунаци ще се правят;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехей, имах голямо желание да правя твоите лястовици, но с такива "помощници" предпочетох по-лесния сценарий с провереното медено тесто. Въпреки че малките пакосници едва ли щяха да успеят да омажат къщата повече!На Великден ще гостуваме на майка ми и смятам въобще да не се отдавам на кухненски музи, дори боядисването на яйцата отстъпвам на който желае! :))

      Изтриване
  3. Хехехе Гуен,хич не се надявай Музата ти да се уплаши от твоя юмрук.
    Тя гледам и твоята е като моята -нахална и упорита- аз и викам къш,изчезни,не ми се занимава с теб,а тя се чуди с какво да ме изкуши.
    Бобът е екстра ! Дояжда ми се само като гледам :))
    Поздрави и не бъди лоша с Музата:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тц, не позна. Музата е наритана и напъдена до второ повикване. Включване в блога ще има чааааак след Великден.

      Изтриване
  4. Гуени, отново УАУ УАУ УАУ! :))) Мислех си и аз за боб в гърне/гювеч - още щом видях твоя гювеч в гювеч! И ето - ти си го направила! А и курабиите са суперски! Леле, Дора-Марта как може да запалва искрата само! :))) Много е полезно за малките помощници да моделират - много! Не се бях сещала, че и тестото става за това - понеже основно за глина и домашен пластелин съм чела - но ще го имам предвид занапред и аз.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Меджик, тоя боб се оказа голямо попадение! Спира ме единствено това, че последствията са твърде шумни, хахаха, иначе бих го омела целия до последното зрънце.
      Относно упражненията с тестото, макар и да знам, че ще омажат навсякъде, винаги им разрешавам (на децата)да разточват и изрязват курабийките. Наистина много се забавляват и после гордо показват "творенията си".

      Изтриване
  5. Бобът беше прилежно сготвен вчера - стана на мозък дето се вика. Размазващ фасул:)

    ОтговорИзтриване
  6. Нали идва лято, мислите ми все към плажа залитат. Та тези бобчета ми приличат на загорели от слънцето блондинки. Гуени, нищо не казваш за водата. Не искам да ги издавя блондитата, но не мога да ги оставя и да прегорят. В колко водица да ги окъпя? Дай някаква мярка, плийззз.
    Твоите курабийки ми напомниха един случай, когато аз направих курабии на моето кученце шпаньолче. Бяха от най-простите, майка им казваше "войнишки курабии", защото ги правели за войниците и не изсъхвали. Та, първата тава е готова, куабийките са извадени на масата и аз се обръщам да заредя втората порция. Когато поглеждам отново към масата, не виждам курабии, но виждам Шпандо да се облизва чак до очите.Втората порция успях да я опазя. На другия ден дойде на гости една германка, моя позната и аз предложих войнишките курабии. Тя си взе една, но Шпандо я гледаше толкова любовно, че тя му даде и на него една курабия. През останалото време на гостуването си, жената продължи да дава на кучето курабийки, а Шпандо изглеждаше вече доста отегчен. Тя му се радваше от сърце как яде, а на мен сърце не ми даде да спра това плюскане. Шпандо все повече ми приличаше на войник. След като си отиде гостенката, моя Шпандо се разкая за постъпката си и ми върна всички курабии обратно.:)))
    Христос воскресе! Здраве и радост в дома ти, Гуени!:))
    Мона Лиза

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мона Лиза!
      Питаш за мярката, ама мярка нямаа! :))На око се работи при мен, хаха! Гювеча го напълних дополовина с вода, боба се рееше свободно вътре, но по някое време реших да погледна какво се случва и видях, че водата е почти извряла. Наложи се да долея 1 ч.чаша гореща вода, като докрая повече не го отварях. Общо го държах във фурната 3 часа и половина.
      Благодаря за пожеланията, нека ти се връщат! :)

      Изтриване
  7. Мерси, ще доливам щом се наложи.:))
    МЛ

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!