Translate

четвъртък, октомври 11, 2012

Вита баница от грахам брашно със зеленчукова плънка


Вече няколко пъти правя вита баница. Най-неочаквано за мен, понеже мислех, че никога в живота си няма да се науча и няма да направя дори една, тъй като не ми се е удавал случай, а и баницата не е най-диетичното ястие. Направих обаче компромис - използвах пълнозърнесто грахам брашно, а плънката, то е ясно, за да се спази разделният принцип - от задушени зеленчуци.

Ето я в цялост и готовост:

Рецептата за тестото видях от Нета. Много е лесна.

1 кг брашно

1 супена лъжица винен оцет

1 с.л. сол

хладка вода на око

Замесва се средно меко тесто, разделя се на 7-8 топчета и се оставя да престои 20 минути. После се разточва с точилка - да стане по-голямо от педя и се тегли с ръце - както стане! Постепенно човек свиква с разтеглянето и се получават сравнително тънки кори. Разтеглената кора се поставя на плота, върху който се работи, намазва се на око с краве масло или друг вид мазнина и по средата й се полага плънката. После се завива и се слага в намазнена тава. Отгоре самата баницата се намазва с олио или масло. Готово разположената в тавата баница се слага в затоплена фурна и се пече, докато се зачерви. Аз я слагам първоначално на 190 градуса отгоре и отдолу, след около 30 минути увеличавам на 220 за още 20 минути - но всичко това се прави на око, то се знае.

Плънката от зеленчуци:

1 глава кромид лук

четвърт зелка

половин броколи

четвърт карфиол

1 зелена чушка

1 морков

1 домат

сол, черен пипер, червен пипер, чубрица, майорана, копър

Нарязани на ситно се задушават в тенджера с малко вода и мазнина, докато поомекнат.

Като се извади от фурната, още докато е гореща се напръсква с малко студена вода - може би, за да поомекне, тъй като пълнозърнестото грахам тесто е доста грубо и твърдо. Но по принцип това с напръскването се препоръчва при всички видове баници, дори и тези от бяло брашно.

Ех, много ми харесаха тези баници! Засега няма лоши последици за фигурата ми, още повече, че ги хапваме с червено вино. Но може и заради него да е тази липса на последици! :)

16 коментара:

  1. Еха, каква баница само, ммм! Браво, Меджик! Обожавам баниците, но не умея да разточвам кори като теб, аз карам по лесния начин с готовите кори. :)) Пък и тази плънка, много е изкусителна, ще крада и аз от теб, няма начин!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наздраве, Гуени! Аз вече няколко пъти буквално сънувам твоите домати с чесън и босилек, ама пусто все се налага да се въздържам с чесъна напоследък - та още чакам удобен миг за реално извънсънищно изживяване! :)))

      Изтриване
  2. Обичам тесто, обичам баница, а скоро се научих и да точа :))
    Баницата изглежда супер изкушаващо и ще я пробвам в най-скоро време. Не гарантирам, че ще спазя диетичността, но... даваш отлична идея Сонче !
    И все се каня да те подканя (днес правих шкембе-чорба и тя ме подсети)
    защо не пуснем скоро нещо не толкова любимо на всички, но екзотично и любимо на 2/3 от екипа ни (а надявам се и на други ), като субпродукти ? Я помисли :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алоууу, двете трети от блога!Какво само се назлъндисвате, ами не вземете да покажете на света тайните на карантиите и други подобни?! :)) Откога се каните, а нищо не правите, хмм... Аз лично умирам от любопитство!

      Изтриване
    2. Леле, Кайти, отдавна не съм правила шкембе чорба, ужасТ - пак заради чесъна, защото не я обичам чак толкова без него (макар че и с много лют пипер също бива, но не е същото). А във фризера от известно време имам едни агнешки чревца и чакам момент да ги изпечем на скара (мъжът ми, де), стават невероятни! Дано съм в състояние да снимам, че вървят с пийване и не винаги човек е в състояние да прави снимки :)))

      Изтриване
    3. Сонче,то аз шкембе- чорбата я правя събота и неделя за да си я ям както си знам :))
      Пробвай се когато можеш с чревцата (снимка и рецепта), аз със шкембето...пък да видим какво ще излезе.
      Току виж и другата една трета сме я зарибили ;)

      Изтриване
    4. Ох, дано успея, ама как ми текат лигите само като се сетя за чревца на скара! :))) На Гуени й трябва само един път да ги пробва и веднага ще им стане почитател, почти съм убедена! :)))

      Изтриване
    5. Чакам, търпеливо чакам... наполовина вече съм убедена, но все пак да видим - черно на бяло! :))

      Изтриване
  3. много хубава баница си завъртяла, Меджик, със същите точени кори би станал страшен тиквеник!

    Марта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Дора-Марта! Да, наистина, правих и тиквеник, но наполовина - едната част беше с тиква, другата - с ябълки, орехи и канела - наистина стана супер, но не успях да я снимам. Вече съм готова за Бъдни вечер! :)

      Изтриване
  4. Hi, just wanted to say, I liked this blog post. It was inspiring.

    Keep on posting!

    Also visit my web site: pbdspace.kj.yamagata-u.ac.jp

    ОтговорИзтриване
  5. Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you so much,
    However I am experiencing difficulties with your RSS.
    I don't understand the reason why I am unable to join it. Is there anybody else getting identical RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

    Here is my web blog: ranger forum

    ОтговорИзтриване
  6. I don't know what the problem with RSS is, but I will ask someone for help us .
    Тhank you for visiting us !

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!