Translate

вторник, декември 11, 2012

Нещо за душата - трюфели

      Всичко започна с ваниловата есенция, която скоро си направих. Заинатих се, че няма да ползвам синтетичната и освен истинска бурбонска ванилия си набавих и ванилови шушулки пак от този вид. Не съм разбирач на ванилии, но Ради  (колежка ) ми каза така :  - Ще ти взема и ще ти пратя бурбонска, тя е най-хубава. После при Йоана прочетох същото и пак там нагледно видях как стават нещата.
      И ето ме с няколко разцепени на две ванилови шушулки, малко алкохол (най-добре водка, но може и друг), десетина и кусур дни чакане и малко шишенце с много и прекрасен аромат. 

      
Когато есенцията ми беше готова се чудих какво да направя. Исках нещо специално, без да знам какво. Разните кремчета, тортички и курабийки, дето ги набърках не ме кефеха. Един ден попаднах на нещо любимо - бонбони трюфел -сладки, мазни и вкусни, които у дома много обичаме. Рецепти в нета има всякакви - и засукани и изискващи повече търпение и умения, отколкото притежавам аз. Затова предлагам моята - проста и лесна. За съжаление имам навик да правя копи-пейст на рецепти от нета на компютъра си и забравям за източника, затова не мога да ви покажа линк (тук гледам виновно някъде настрани) .
       Трябват ви  :  
                               250 г шоколад ,
                               150 мл. сметана за готвене (не квасена)       
                               40  г масло ,
                                2 с.л. ванилова есенция ( иначе може и друго за аромат )
                                какао на прах за овалване
       
     

      Приготвят се изключително лесно - кажи речи всичко се забърква, но нека да съм по-точна. Сметаната се слага да заври, след това се дърпа от огъня и се добавят маслото, после шоколада до пълното му разтопяване и получаване на хомогенна смес. Изглежда така :




     Сместа се остява в хладилник, най-добре за една вечер. Предполагам за по-кратко във фризера също става.       
Последната част е малко трудна - от готовата смес с оваляни в какао ръце се правят топки и се въргалят в какаото. Друг вариант е да се вземат с лъжица и да се пуснат в какаото - изборът е ваш. Каквото и да изберете ще се окажете омацани в кафяво като шоколадов коминочистач. Обаче усилията си струват.
      Ето ги сладките, ароматни, вкусни и мекички, леко несъвършени и нацепени, топящи се в устата бонбонки.

        Черпя  :)

12 коментара:

  1. Обожавам бонбони трюфели! Чак не вярвам, че рецептата е сравнително лесна, тоест съвсем по моите възможности, за което много ти благодаря, че я сподели тук!
    Значи като тръгна аз да ти идвам на гости, да знаеш с какво да ме черпиш, ммм....!За десерт, де. Иначе съм си заплюла други работи преди това :))

    ОтговорИзтриване
  2. Чакай че с тия трюфели нещо много се развълнувах и забравих да коментирам ваниловите шушулки - страшна идея, вече ме запали да си направя и аз едно такова шишенце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще си вземеш шушулки Kotanyi - тези ми препоръчаха.На гости - който превари,нали така :))

      Изтриване
  3. Много харесвам трюфели, но последната част ме изнервя адски:)Твоите са станали чудесни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря. И аз се изнервих, ама мислех, че причината си е в мен :))

      Изтриване
  4. Браво, Кайти! :) Никога не съм правила такива неща, но и аз ще крада, то се е видяло! Ванилията е супер идея, а със сигурност е и полезна, не съм се интересувала какви са й свойствата, но няма как да не са много и яки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Глей сега Сонче, как ще ме караш да ровя в нета и да чета за свойствата на ванилията :))
      Любознателността е проклятие да знаеш ;)
      Мерси !

      Изтриване
  5. Сложи ги във фризера преди да се цапащ. После с малка лъжица за сладолед ставаш номер 1 :-)
    /Наложи се да изтрия поста, че с тези правописни грешки хвърчилото пак ще ме бъзика 1 седмица :-) /

    ОтговорИзтриване
  6. е не става ли много течна сместа, за да може да се овалва? аз така като гледам картинката май си е течност... :?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Течна е, но се стяга в хладилника, най-добре една вечер, за да може да се овалват после.Като цяло дори и втвърдени са малко трудни за обработка. Маслото и шоколада се втвърдяват впоследствие и добре, че е така :)

      Изтриване
  7. Като гледам забравила съм да напиша, че сместа трябва да се сложи да изтине. Поправям грешката си и се извинявам .

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!