Translate

вторник, април 23, 2013

Пълнени рулца от свинско месо със сос от бяло вино и мащерка


     Зад това типично за мен, дълго заглавие, се крие проста рецепта, която ползвам за разнообразие от редовните пържоли. Като истински хищник обичам и често ги правя. Явно прекалявам, защото когато синът ми разбере, че пак ще яде пържоли, очите му стават кръгли и пълни със страдание като на котарака от Шрек и от тях започват да капят едри, истински сълзи - бе манипулация от чист вид. В такива моменти си мисля, че е дете на някоя вегетарианка, което в родилния дом е разменено с моето. Естествено, като видя лицето си копи-пейстнато върху неговото, тези мисли бързо ми минават. Така или иначе ползвам си аз пържолките, задължително начукани на тънко, но напълнени с любимото му топено сирене и кисели краставички.
    Нужни са :
    4-5 пържоли, може да са престояли в  
    в  марината (по желание) за няколко   часа
    3 топени сирена
    2 кисели краставички
    2 лъжици мазнина
    1 чаша бяло вино
     мащерка
     Вземам пържолите, слагам на края им от плънката и ги завивам. След това с един симпатичен копринен конец (че е по-здрав) ги овързвам, но не прекалено стегнато. 
     Слагам ги там където ще се пекат и ги оставям за малко във фурната за да поцвърчат в мазнината и да се запечатат. Бихте могли и да ги запържите, но на мен така ми се вижда по-лесно. Обръщам ги един два пъти и като видя,че са готови, наливам бялото вино и мащерката. Пека около 40 минути.
    Много просто и вкусно, а сосът понеже е с бяло, а не с червено вино е лек и ароматен. Може да се сгъсти с брашно, но у нас мъжете обичат да си топят и го оставям в този вид.
   Така хем си използвам пържолите, хем недоволните са по-малко недоволни. Както често обичам да казвам и вълкът сит и агнето цяло, а овчарят изяден  :)

8 коментара:

  1. Супер! Най-обичам такива рецепти - вкусни и лесни, а най-вече - месни! :)Ето затова са кулинарните блогове - да прочетеш и видиш нещо уж просто, ама хич не ти е хрумнало до този момент. Шестица, Кайти! С плюс!

    ОтговорИзтриване
  2. Не мога да повярвам, че не ти е хрумвало :)) Ма какво се чудя - и на мен за картофките не ми беше хрумвало, пък ги научих от теб. И даже съм агитирала всичките си колежки да ги правят така, че съм им носила да опитват даже :)))
    Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тц, хич даже не ми е хрумвало. А идеята е яка, имам нужда да разнообразя обичайното меню от пържолаци, наистина много ми хареса!

      Изтриване
  3. Мноого апетитни и вкусни!

    ОтговорИзтриване
  4. Кайти, снощи ги направих и си облизахме пръстите, много вкусно! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  5. Какво месо използваш? Аз се прецаках с бут и май ще са доста сухи..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинявай за закъснелия отговор, но когато сама си режа парчета за пържоли, обикновено са от плешка. Иначе ако са готови пържолите са вратни, но те са ми мазни. Надявам се да не са станали прекалено сухи, нищо че е месото е от бут :)

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!