Translate

вторник, май 21, 2013

Лесен домашен сладолед или FB ирония

         Обичам домашно приготвени неща, особено, когато в днешно време готовите са се изродили в семпъл вариант на Менделеева таблица. То ясно, че всичко е химия, ама нека поне аз да избирам реда и вида на химичните елементи в храната, която приготвям на семейството си. Освен домашна кайма, пастет, майонеза и други неща, каквито съм готвила и не се сещам в момента да изброя, на мушка ми е сладоледа. Мога да издържа и година без сладолед (и само два дена без месо), но не така стоят нещата при децата. Това за сладоледа.

       Ирония се оказа да намеря вярното мото, което отразява възгледите ми за хранене, именно във (все още) омразния ми фейсбук. Рядко съм там, но се случва. При едно такова влизане, горната картинка ме цапна с точността си и си я прибрах веднага, за да я приложа заедно с поредната рецепта за домашно направено нещо си.
       За сладоледа ме подсети Вики  в нейния блог. Имаше много забавен коментар, че след като прочетеш съдържанието в опаковка купешко нещо си, по-здравословно ти идва да изядеш самата опаковка.
      Нейната рецепта е прецизна и богата, затова ако искате  я вижте. Моята не е кой знае какво откритие на топлата вода - мързелива и непретенциозна, но на кой му пука щом върши работа - децата възторжено се изказаха, че "...този домашен сладолед е супер вкусен, и мамо, искаме пак ". Избрах крема- сирене, пробвах и с извара (която много обичам и уважавам като продукт), а който иска може да избере Филаделфия, рикота или някакво подобно меко и безсолно сирене. Аз предпочитам продукти, които намирам в хладилника си винаги, както предпочитам простите и лесни неща, макар че, все ще се намери някой да ме обвини в обратното.
     Продуктите и приготвянето са следните :
     Разбива се крема сирене, заквасена сметана и кафява захар (на вкус).
     Съотношението между сметана и крема сирене, което за мен е най-добро, е 3:1 в полза на сметаната. Аз напълних тези формички с приблизително 4 лъжици сметана и 2 с крема сирене. Ползва се миксер или пасатор. 
     Откакто си направих ванилова есенция с шушулки не признавам синтетичната, затова си купете ванилова захар от истинска ванилия (аз ползвам Бурбонска на Kotanyi), която добавяте в получената течна смес. В самия сладолед може да сложите каквото си пожелаете - ядки, стафиди, парченца шоколад или плодове. После наливам във формата за мъфини и във фризера.
     След два часа беше готово и даже свърши, всичко се изяде и изблиза за някакви минути. Ароматът на ванилия беше прекрасен и ми напомни за едновремешното ескимо, в което кой знае, може и да е имало истинско мляко. За разлика от днес.

 
      Та в крайна сметка не е толкова важно да направите сладолед по тази рецепта, а да направите домашен. Кой би искал да е бърз, евтин, лесен и фалшив ? 
     Предполагам никой.

   

10 коментара:

  1. Браво, Кайти! Да ви е сладко! :) Между другото - "ти си това, което ядеш" е основен йогийски постулат, фейсбукци са го взели от йога, няма друг начин. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, може :))
      Бе то, ако съм това, което ям - малии - черва и стомаси хихихихи.

      Изтриване
    2. :))))) И аз така, ама се успокоявам, че стомахът е наречен "втори мозък" пък и мозъци похапваме, де ;))))

      Изтриване
  2. Страхотна интерпретация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря !
      Похвала (малко незаслужена) точно от теб ме кара да се чувствам неудобно :)

      Изтриване
    2. Чак пък :) Няма нищо по-хубаво от умението да хванеш нещо за ушите, да го обърнеш с хастара и да направиш нещо ново :) Поздрав, най-сърдечен

      Изтриване
  3. Чудесен! И аз обичам да готвя с наличното в хладилника!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Това крема сирене ми е малко смущаващо в рецепта за сладолед, но вероятно трябва да опитам за да разбера дали ми харесва.На вид е фантастично, браво, Кайти! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То и с извара ми беше смущаващо, ама се пробвах. Усещат се - и сметаната се усеща, но не е неприятно. Ако имаш муза, пробвай едно малко количество, все някой ще го изяде :))

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!