Translate

вторник, ноември 12, 2013

Сьомга с лук и морковени резенки

 
Подозирам, че някъде из страничките на блога ми вече съм споменавала за приготвянето на тези котлети, най-вече за странната ми приумица да сложа морковените резенки отгоре.  
Дори да е така, все ще се намери някой, когото да изненадам днес с това кулинарно решение.
Но, да карам поред!
  
Продукти:
 
3-4 средно големи котлета прясна сьомга (предпочитам тези към опашката, понеже не са толкова мазни, както по-едрите от средната част на рибата)
 5-6 глави лук, нарязани на едри парчета
3-4 едри моркова, настъргани с картофобелачка на тънки лентички
зехтин - няколко супени лъжици
горчица - за омазване на котлетите

Върху хартия за печене, в средна по размер тава, нареждам котлетите (предварително осолени) и ги намазвам с тънък слой горчица. Вкъщи е на мода т.нар. "медена горчица" - не е лютива и дразнеща, намирам я за много подходяща и при дресинги за салати. Върху подредените котлети посипвам щедро с морковените резенки.
Всеки път слагам все повече и повече, на дебел пласт, тъй като въпросните резенки се стопяват по време на печенето и накрая остават едва една четвърт от първоначалния си обем. А като се има предвид неустоимия им карамелизиран вкус, в комбинация с препечените резени лук, ох, какво да кажа - вкъщи се избиват именно за тях, а не за рибата... Така че, сложете много и от двата зеленчука!
 
Накрая напръсквам със зехтина, като гледам да отиде най-вече върху резенките моркови и лука. Сьомгата е достатъчно мазна риба, по принцип не й е нужна никаква друга мазнина при печенето. Тук се сещам, че отдавна се каня да си намеря професионално "пръскало" за зехтин, но нямам никаква идея откъде?? Аз импровизирам с пръст върху гърлото на бутилката. :)
 
Готовата тава засилвам във фурната, на 200 C, с вентилатор, средно положение. За около двайсетина минути яденето е готово. Вкъщи го харесваме и топло, и студено. Понякога добавям и броколи, понякога нищо не добавям, освен  задължителния лук, всякак е вкусна тази любима рибка! Добър апетит!
 
 

3 коментара:

  1. Гуенииии ,
    Помня тази рецепта от другото ни място :)) Мисля, че след нея (ако не се лъжа) трите решихме да направим кулинарния блог и да се преместим тук. Или поне след тази рецепта съм те погледнала с други по-кулинарни очи хихихи.
    Така, че за мен това твое предложение има и сантиментална стойност :-*
    Иначе рецептата ти е супер, и аз обичам мазна сьомга, а карамелизираните ти моркови и лукът са ...ммм...не намирам точните думи :))
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така беше, благодаря ти, че ми припомни този сладък момент! :)))

      Изтриване
  2. Изглежда супер! Ето мен ме изненада:)

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!