Translate

вторник, декември 10, 2013

Фалафели по домашному

Кой, кой да ми каже, че можело толкова лесно и бързо да си приготвя любимите фалафели у дома, на всичкото отгоре - излизат безобразно евтино. Мда, ще се наложи да подготвя отделен пост за био-магазина, намиращ се в съседство с офиса ми, в който всеки път щом вляза за тривиални неща като мед, ядки или маслини, обикновено си тръгвам и с някоя нова, интересна стока - този път беше готовата смес за фалафели (едно  пакетче - 2,50 лв.)
Както самия собственик на магазина колоритно ми обясни: - "Трябва ти само една чаша вода!". И беше прав. 

Към готовата смес (от едно пакетче), съставена от брашно от нахут и ароматни арабски подправки, долях чаша студена вода и разбърках хубаво. След десетина минути водата разду сместа и я превърна в полу-тесто. С лъжица оформих топчета, които пуснах в загрятата мазнина на широк тиган. За нула време извадих двайсетина златисти фалафела, а в къщи се размириса на дюнерджийница.

Набързо забърках половин кофичка кисело мляко с една супена лъжица горчица - и ето ти един лек и много подходящ за фалафелите млечен сос. Класическият вариант е комбинацията с лют червен сос, но с млечния ми допада повече. Воала, вечерята е готова! Има ли гладни?
 

5 коментара:

  1. Аз съм най-гладна !! Много ми харесва ! Тази част от изречението " ароматни арабски подправки" малко ми повъзбуди любопитството заради липсата на конкретика, но ще го преживея :)))
    И значи като дойда следващия път няма да се мотам по молове, а ще ме водиш на био - магазин :)) Ок ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Кайти, любима подробна приятелко! Права си, пропуснах да изпиша екзотичните подправки - кориандър, кимион, черен пипер, чесън, лук и сода бикарбонат. Може и друго да има, знам ли!

      Изтриване
  2. Страхотно! ?И аз ще потърся смес!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Търси в арабските магазини или по разните био-щандове! Аз вече се заредих с доста количество, много е вкусно - можеш също да добавиш яйце и още подправки, но и така е идеално! Поздравии! :)

      Изтриване
  3. И аз ги харесвам. Трябва да се поогледам. Ако намеря такава смес, ще се възползвам от рецептата.
    Поздрави, Гуени!

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!