Translate

петък, май 15, 2015

Аржентински сос (за печено месо, риба или мариноване)


  

        Сезонът на скарите дойде, а сосчето е много лесно, вкусно и е разнообразие в сравнение с готови кетчупи, майонези и сосове. Видях го при Драго, който е от любимите ми блогъри заради неподражаемия стил на писане, интересни рецепти и красиви снимки.
        След кратко проучване се оказа, че сосът, носещ името чимичури, има различни варианти дори при аржентинците - някъде с моркови, някъде с чушки или различни подправки. Затова към неговата
рецепта аз добавих още нещо и в крайна сметка се получи един ароматен, чесново-лучен, леко сладък, малко пикантен и свеж сос. Става за печени меса, всякаква скара или риба. Аз комбинирах с една сьомга, която на промоция е безобразно евтина и която единствено овкусих, нарязох на кубчета и запекох на грил тиган.   
                 
Продукти:

2 скилидки чесън
1 глава лук + по желание малко зелени пера от пресен лук, по половин червена и зелена печена и обелена чушка
1 връзка магданоз
1 с.л. мащерка
1. с.л. риган - понеже не го обичам, замених със босилек
1 дафинов лист
1 люта чушка - аз почти не сложих, заради децата
1/2 ч.л. морска сол
1/2 ч.л. смлян черен и бял пипер
2 с.л. винен оцет
3 с.л. зехтин

        Всичко се смесва, смила или пасира, но се оставя на по-груби парчета. Хубаво е да се направи по-рано и да престои една вечер, за да са смесят съставките на вкус. След няколко дена вече е идеален и страшно върви с препечена черна филийка.Просто и вкусно.

8 коментара:

  1. Отговори
    1. Лучено-чеснови идеи ли ? И на мен са ми любими :D

      Изтриване
  2. А, ето това е! Както не обичаме сосове вкъщи... :)
    Страхотен е, отдавна искам да го изпробвам и аз.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Мария :) Опитай, аз много го харесах, чак последните остатъци от соса ги мазах на едни филии.... :)

      Изтриване
    2. И пропуснах - със сигурност ще подхожда и на твоите вкусни кюфтенца. Между другото и аз имам такива чаши за бира, а мислех че са много редки :)))

      Изтриване
    3. Хаха, ние понеже сме големи почитатели на бирата, у нас чаши и халби дал Господ в изобилие! :D Но си права - тези са от специалната серия Euro 2012 :)

      Изтриване
  3. Страхотно! Непременно ще го направя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!