Translate

четвъртък, юни 25, 2015

Печен свински бут с билки в гювеч



     Разкошен за ядене дори през топлото време, с чаша розе (при мен), сервиран студен и нарязан на филии. Бутът има незначителни мазнини, които аз оставям, но въпреки тях е една от най-немазните части на прасето. След мариноване месото става крехко и ароматно.


   



      
   Маринатата :
1 ч.ч червено/бяло вино или при мен въпросното розе
2 с. л. соев сос
шепа сушена салвия
шепа сушен естрагон
по-малко количество мащерка
 
    Натрих  добре с билките, добавих и течната част от маринатата. Оставих да поседи така една нощ, като на няколко пъти го обръщах. Сложих го в намасления гювеч, с капака отгоре и го пекох към 2 часа и 15 мин. Без вентилатори, на средни температури. Не повече от посоченото време, за да не стане сухо, но с уговорката, че моят бут беше 2,5 кг. Ако вашият е по-малък, времето може да се съкрати. Към края махнах капака и го оставих да се зачерви и охлади. Биваше да го снимам нарязан на филии и залят с малко сос, но при мен винаги има опашка от чакащи, гладни месоядни и фотосесиите ми са небрежни и набързо.
  След това поднесох със салата и нещо студено за пиене към него и се радвах на живота :)

 

3 коментара:

  1. Че как няма да има опашка, то и аз бих се наредила, ако знаех къде започва:) Разкошотия:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Траянче :) Нали ни е обща страст месото :D

    ОтговорИзтриване
  3. Абсолютно в десятката! За това ядене няма лято, няма зима! :))

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!